Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
HABER

Birleşik Krallık hükümetinin müzik ve etkinlik sektörüne yaklaşım biçimi meme’lerle protesto edildi

Siber-güvenlikteki iş kollarını öne çıkaran reklam kampanyası büyük tepkiyle karşılandı

  • YAZI: BAS GRASMAYER | ÇEVİRİ: ONUR ATEŞ
  • 13 Ekim 2020
Birleşik Krallık hükümetinin müzik ve etkinlik sektörüne yaklaşım biçimi meme’lerle protesto edildi

E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.

Geçtiğimiz günlerde Birleşik Krallık Maliye Bakanı Rishi Sunak'ın ITV Haber portalına verdiği röportajda müzisyenlerin yeni bir iş bulmaları gerektiğini söylemesi ülkede büyük tartışma konusu olmuştu. Ülkedeki kültür ekosistemi, yetkililerin yeni “İş Desteği Tasarısı”nın canlı müzik endüstrisindeki problemleri görmezden gelerek sadece “geçerli iş kolları” gibi bir tanımlama altında yaptığı meslek grubundaki insanlara fon sağlamak için adım atmasından dolayı kızgın.

Hükümetin buna yanıtıysa “kendinizi yeniden eğitime tabi tutun” oldu. Sonrasında MIDiA araştırma şirketinden Mark Mulligan, yayımladığı bir makalede durumu “kültürel bir probleme bir ekonomistin çözüm sunmaya çalışması” sözleriyle eleştirdi ve müzik sektöründeki insanların kariyerlerini muhafaza ederek finansal yardımlardan yararlandırılması ve yine sektörleriyle ilgili teknik ve iş geliştirmeye dayalı eğitimlerle donatılması çağrısı yaptı.

Bu gelişmeler takip edilirken, zamanlama olarak bu kadar olur dedirten bir reklam kampanyası gündemin çok konuşulan konularından biri oldu. Siber-güvenlikteki iş kollarının insanlar için bir fırsat olabileceğini vurgulayan ve pandeminin etkisi altında zor günler geçiren insanlara “yeniden düşün, yeni kazanımlar elde et, en baştan başla” tavsiyesi verilen kampanya görselleri sosyal medyanın gündemine oturdu. Duruma hem kütür-sanat sektöründen hem de siyasi cenahtan sert tepki geldi.

Kötü şekilde ele alınan bir süreç sonucu ortaya çıktığı izlenimi uyandıran kampanya için kültür bakanı Oliver Dowden dahil olmak üzere Birleşik Krallık hükümetinin organları sorumluluk kabul etmedi. Dowden, reklamların hazırlanış biçimini “ahmakça” olarak niteledi.

Özellikle bir bale sanatçısına yer verilen görsel, hükümet nezdinde somut destek için lobi faaliyetleri yürüten Music Venues Trust gibi birçok organizasyona malzeme vererek hükümetin yetersiz desteğinin ve çağrılara verdiği yanıtın ne derece gülünç, kaba ve Dowden’ın ifadesiyle “ahmakça” olduğunu gözler önüne sermiş oldu.

Reklam görsellerinin yayılmasından saatler sonra kampanyayı ti’ye alınan yeni görseller duruma tepki duyanlar tarafından dolaşıma sokuldu.

Yeni denebilecek bir meme formatıyla tanışmamızı sağlayan reklam kampanyası, meme’lerin dezenformasyon ve propaganda kampanyalarında ne denli güçlü olduğunu hatırlatıyor. Bu etki, kabiliyetsiz insanların seçimle başa gelmesini bile sağlayabilir. Aynı zamanda ‘Metahaven’ olarak bilinen tasarımcı ikili Daniël van der Velden ve Vinca Kruk tarafından yazılan “Can Jokes Bring Down Governments?adlı kitap öyle görünüyor ki olacakları önceden öngörmüş. Üstelik meme’ler ve mizah, kitapta “politikanın açık kaynaklı silahları” olarak isimlendiriliyor.

Politik olarak bir güç barındırmalarının yanı sıra mizah aynı zamanda anksiyete duygusunu azaltmak ve yaratıcılığı artırmak için önemli bir yol. Birleşik Krallık’ta kültür-sanat sektörü ve hükümet arasındaki gerilim bakalım daha hangi sıra dışı gelişmeleri beraberinde getirecek.

‘Dünyanın Ritmi: Londra’ çalma listemizi Spotify'da takip edin.

Sonraki yazýyý yükle
Yükleniyor...
Yükleniyor...