Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
Sanatçılar

Lindred: Hyperdrama

'Hyperdrama' kısaçaları ile dramanın yeni, karanlık tanımı ortaya çıkıyor

  • RÖPORTAJ: OZAN TEZVARAN & MUSTAFA TOKGÖZ | FOTOĞRAF VE VİDEO: OZAN TEZVARAN
  • 26 Nisan 2020

Amerikalı prodüktör, sanatçı Lindred ile tanışmamız, Kanadalı prodüktör Nicolas Bougaïeff’in Berlin’deki stüdyo ziyaretine dayanıyor. Müziğine, birikimine ve müzik kültürüne oldukça saygı duyduğumuz Bougaïeff, “Kendi plak şirketimden ilk defa başka birinin çalışmalarını yayınlayacağım. İnanılmaz bir tarzı var, dinlemek ister misiniz?” diyor. Sonrasında Lindred’in kurduğu ses dünyasının derinliklerine inerken çıtımızı bile çıkarmıyoruz.

Elektroakustik dokular sentetik yaylılar ile birleşiyor, Lindred’in vokali güçlü vuruşlar ile iç içe geçiyor ve dramanın yeni, karanlık tanımı beliriyor. Denkfabrik etiketiyle yayımlanan "Hyperdrama" yarattığı ortam ve yeni tanımlamalarıyla; gece saatlerinde yalnızlığını fark ettiren, kimi durumlardan güçlü kalmadığınız için sizi suçlamayan, hislerinize yakın arkadaş samimiyetiyle yaklaşan bir kısaçalar olarak bizde iz bırakıyor.

Müziğin bizde bıraktığı izleri takip ederek sanatçıya ulaşıyor, saatlerce sohbet ediyor, üretim süreçlerine ortak oluyoruz. İşte, Hyperdrama kısaçaları ile ilk çıkışını gerçekleştiren, müziğe karşı olan samimiyetini sohbetlerine de yansıtan Lindred…

Lindred kimdir? Kendisini ve müziğini nasıl tanımlıyor? Müziğe nasıl başladı?

Lindred, çocukken olmak istediğim yer altı meleğinin bir yansıması. Değişken, narin, alevli… Her tekrarda kendini farklı biçimlerde ifade eden, oldukça yoğun bir versiyonum. Oluşturduğum müziği ise çarpık, sapkın kutsal pop olarak tanımlayabilirim. Duygusal ve cinsel kırılganlığın gücüne karşı özveri temalarıyla ilgileniyorum. Elektronik müzik prodüksiyonuna, üniversitede eski bir partnerimle başladım. Her şeyi kendi başıma nasıl yapacağımı öğrenmek ve sanatsal vizyonumu tam olarak, gerçeğe nasıl uygulayacağımı öğrenmek istedim. Lindred, kendimi yetkili kılmaya izin vererek doğdu.

Dramayı nasıl tanımlarsınız?

Bana göre drama duygusal yoğunluktur. Olumsuz bir şey olarak da görülebilir ancak benim amacım için gerekli bir tutku ve zindelik. Müziğe enjekte ettiğim sözde dramanın köklerinin içimdeki çocuktan kaynaklandığını öğrendim. Bu dünyada özellikle başka biri tarafından sevilmek ve onaylanmak için derin bir istek var. Öz sevginin sağlıklı bir yol olduğunu biliyorum ama bunu başka birinde arama arzusu ve bu arayıştan çıkacak tüm kaos hakkında yazmayı seviyorum. Yine de gündelik hayatta önceki üzerinde sonrakine kıyasla daha fazla çalışıyorum.

Peki kendi tarzınızı nasıl yorumlarsınız?

Maneviyatın ve fantezi teknolojisinin çok disiplinli uygulamalarına düşkün; çok yönlü, hassas bir psikoseksüel var olma olarak tanımlayabilirim.

Konseptle iç içe geçen videodaki giyim tarzınızı nasıl açıklarsınız?

Makineler, teknoloji ve gürültü ile karıştırılan yüksek “femme” niteliklerin gösterilmesinin önemli olduğunu düşünüyorum. Mumlar ve çiçekler bir yas hissini temsil ediyor, zaman geçiyor; kişisel hazinelerimizin güzelliği ve ihtişamı da geçiyor. O ortamın bir uzantısı olarak lateks ve saçlarımı da bir antoryum çiçeği ile süslemiştim. Şarkı sağlıksız sevgi ye bağlılık yoğunluğu ile ilgili, kısıtlayıcı ve takıntılı temalar lateks içinde olmanın duyusal deneyimine mükemmel bir şekilde katkıda bulunuyor.

Günümüzün elektronik müzik sahnesiyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Bu çok geniş bir sahne, çok fazla müzik var, sadece Berlin'deki kendi deneyimlerim ve çevrim içi gördüklerim hakkında konuşabilirim. Ancak performansın sıklıkla göz ardı edildiğini hissediyorum. Bence tipik DJ / yapımcı formatı herkes için çalışmıyor ve genişlemeli. İnsanların ucube bayrağını dalgalandırmak ve istedikleri kadar çılgınlar gibi giyinmek için yeterince güçlü olduklarını hissetmelerini ve setleri sırasında masanın arkasından çıkmalarını istiyorum. Söylemesi yapmaktan daha kolay ama sadece daha fazla istediklerini hisseden herkesi bu ekstra adıma geçip formatla oynamaya teşvik etmek istiyorum. Biraz da yeniden icat etmek gerekiyor, ancak herhangi bir girişim, statükodan daha taze ve heyecan verici olmalı.

Aslen Amerikalısınız, fakat şimdilerde Berlin'de yaşıyorsunuz. Berlin hayatınızı ve geçmiş Amerikan yaşamında hayatınızı nasıl ifade edebilirsiniz?

Gerçekten Berlin'in bir yuva olduğunu hissediyorum. İlk başlarda, mevsim ve iklim açısından,; yani kışın ortasındayken hiç bitmeyecek bir karanlığa uzanacak gibi görünüyordu. Berlinli olurken gerçekten şeytanlarımla yüzleşmek zorunda kaldım. Burada sahip olduğum kaynaklara sanatsal olarak ve sağlık bakımından akıllıca erişebildiğim için çok minnettarım. Ailem hala ABD'de, bu yüzden herkesi Avrupa'da benimle olmaya zorlamadığım sürece her zaman iki yerde duygusal olarak bölüneceğim.

Bu iki yer sizi nasıl etkiledi?

Şimdilerde ABD’ye geri dönmek demek vardıktan sonra biraz duygu yoğunluğu yaşamak demek. Rahatlamamı sağlayacak her tür şeyle ilgilenmeyi ve sonrasında kendimi doğaya bırakmayı seviyorum. Müzikal olarak konuşacaksak; Güney Teksas daha çok bir rock ve hip-hop sahnesiydi, gerçekten gotik kulüpler dışında elektronik müzik noktalarımız yoktu. Berlin müzik ve sanatın vazgeçilmez bir kültür olduğunun bilincinde. Sorunları var ama burada sanat ve cinsellikle eve nazaran daha özgür hissetme olacağı elde ettim.

Müziğinizdeki dijital formlarla birlikte karakteristik vokalinizle yaptığınız harmanı oluştururken sizi harekete geçiren nedir?

İlham sayısız şekillerde geliyor ancak ilk tohum genellikle kafamda bir melodi, bazen de bir ritim hissi veya bir duyum üzerine oluyor. Başım genellikle melodiler için bir ruh kutusu gibi, bazen hafifçe temas ediyorlar, bazen tekrarlanıyorlar ben de onları klavyemde veya sesimde ayarlayıp dışarı çıkarırım. Diğer zamanlarda sadece yaratmak için mutlak ihtiyacım var oluyor ve bu yüzden doğru şey ortaya çıkana kadar ekipmanlarımla kaos içinde oturuyorum. Ağır baslar ile harmanlanmış vokallerim, şu an bulunduğum yazma aşamasının temel direkleri gibi. Sesimi bilgisayara atmayı ve geliştirmeyi, uzatmayı veya yok etmeyi seviyorum.

Neredeyse her gün yeni bir vücutta hayat bulmak gibi. Konsept olarak sahne ve performans yaratıyorsunuz. Bu kolay bir şey değil ama bunun üstesinden gelmek için neyle besleniyorsunuz?

Tamamen geçici dünyalar yaratıp yatağımı oraya kuruyorum. Seslerle çok iyi yapmayı öğrendiğim şey bu ve şimdi bunu performansla da yapmayı öğreniyorum.

Müzik, duyguları veya deneyimleri diğer sanat formlarından daha fazla kristalize etme yeteneğine sahiptir. Nerede olduğumuzu veya belirli bir şarkıyı duyduğumuzda ne yaptığımızı tam olarak görebilir. Bir şarkı koleksiyonuna koyduğum anları tamamen nasıl somutlaştıracağımı öğrenmek benim için önemli. Bunu kendimden, güvensizliklerimden, mükemmeliyetçilikten dışa taşımak için kullanmak ve performansı tam olarak var etmek ve başkalarının önünde yeterince eğlenmek için bir araç olarak kullanmak önemli.

Tasarlarken ve üretirken yarattığınız herhangi bir izolasyon şekli var mı? Ayrıca, üretim motivasyonlarınızdaki farklı ayrıntılar nelerdir?

Kesinlikle yaratırken yalnız olmayı tercih ediyorum ve çoğunlukla bunu yapma ayrıcalığına sahibim. Yaratıcı olurken, genellikle sınırlarımızı test ettiğimizi ve çok garip olduğumuzu düşünüyorum. Dışarıdan bakınca çekici gibi görünse de, üzerinizde iç çamaşırınız ve korkunç sesler çıkaran dağınık saçlarınızla biriyle aniden karşılaşmayı dert etmeyecek kadar rahat hissetmek istiyorsunuz.

Sizi engelleyen ve engellemenize neden olan durumların üstesinden gelme yöntemleriniz nelerdir?

Yardım isterim. Kendimi bu şekilde ortaya koymak en zor şey ama yaratıcı vizyonunuzu başkalarıyla paylaşmak ve onların desteğini almak, zorlukları aşmanın en etkili yoludur. Tekil bir “sanatçı” olmadığını hatırlamak önemlidir ve hepimiz birbirimizin hayallerini sağlayan bir ağın parçasıyız.

Performans sırasında yaşadığınız duyguların yan faktörleri nelerdir?

İyi olduğunda bu bir telaş ve öfori; sadece iyi olduğunda, olumsuz duygular oluyor ve daha iyisini yapamadığım için üzgün oluyorum. Son zamanlarda, yaratıcı yeteneklerimin bir kişi olarak benim değerime bağlı olduğunu öğrendiğimi öğrendim ve şimdi geri alma sürecindeyim. Bir kişi olarak değerinizin, sunabileceğiniz şeylere veya söz konusu yeteneklerin büyük harf kullanımına bağlı olmadığını bilmek önemlidir. Kendimle daha yumuşak olmayı öğreniyorum ve bu da performans sırasında teslim olmayı kolaylaştırıyor.

Sizi ilk tetikleyen isim, kavram ya da yaratım neydi?

Çocukken, Çaykovski’nin hasta bir bebekle ilgili parçasıydı. Piyano öğretmenim bir bebeğin nasıl hastalandığını, zayıfladığını ve öldüğünü anlatıyordu, çalarken kedere tutulduğumu ve bu bebek için ağladığımı hatırlıyorum. İlk kez acının müziğe nasıl aktarabileceğimi anladım.

Müzik dışında büyük bir keyifle yaptığınız aktiviteler nelerdir?

Yolculuklara bayılıyorum. Geçen yaz Teksas New Mexico'dan Colorado'ya en iyi arkadaşımla birlikte gitme şansım oldu. Değişen manzaralar, her gece nerede uyuyacağımızı bilmemenin heyecanı ve sadece karada kamp kurmak çok canlandırıcı şeylerdi. Büyü çalışması, alan kaydı, travma ile dolaşma ve kalın uçlu sulu erişte yemeyi seviyorum.

Gelecek planlarınız arasında neler var? Daha farklı yapmak istediğiniz şeyler var mıdır?

Bazı şeyler hakkında daha az değerli ve daha acımasız olmak istiyorum. Sanatsal olarak değerimi koruduğumdan ve içinde bulunduğumuz bu değişen dünyada başkalarının da onlarınkini korumasına yardımcı olmak için çalıştığımdan emin olmak istiyorum. Hayatta kalmaktan daha fazlasını yapabilmemiz için ancak bize değer veren bir toplumda eşit olmamız için yeni modeller yaratmanın zamanı geldi.

Sanatçının Denkfabrik etiketiyle piyasaya çıkan "Hyperdrama" kısaçalarını dinleyin.

Sonraki Sayfa
Yükleniyor...
Yükleniyor...