Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
Yorumlar

İnsanların canlı müziğe harcadığı fakat pandemi yüzünden harcayamadığı paraya ne oluyor?

Karantinadan 2023'teki küresel ekonomik toparlanmaya

  • YAZI: MAARTEN WALRAVEN | ÇEVİRİ: MUSTAFA TOKGÖZ
  • 3 Ekim 2020

E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.

Problem

MIDiA Research'ten Mark Mulligan, geçtiğimiz günlerde mevcut pandemi döneminin kazananları ve kaybedenleri hakkında bir blog yazısı yazdı. Mulligan, özellikle Live Nation ve Disney'den kaybedenler olarak bahsediyor:

"En büyük ve en yüksek profilli eğlence şirketlerinin ikisi konumundaki Live Nation ve Disney (eğlence parkları nedeniyle) COVID-19'dan en fazla zarar görenlerin başında geliyor. Live Nation’ın gelirleri 2019'un ikinci çeyreğindeki 3,2 milyar dolarken 2020'nin ikinci çeyreğinde %98 düşerek 74 milyon dolara geriledi. Disney’in düşüşü, çeşitli iş kollarına sahip işletmelere sahip olması nedeniyle göreceli olarak daha az (-% 38) ancak gerçek anlamda Live Nation’ın kaybının iki katından fazla oldu. Disney ve Live Nation, 2020'nin ikinci çeyreğinde harcanmayan 10 milyar dolarlık tüketici harcamasıyla açıkça eşitlenebilecek yaklaşık 10 milyar dolarlık gelir kaybetti. Asıl soru, bu harcamaların pasif mi olacağı, kapılar tekrar açılmasına dek beklemeye mi alındığı yoksa başka bir yere mi gittiği şeklinde. Eğer öyleyse kaybedilen bu para geri kazanılabilir mi?"

Bu önemli bir soru: İnsanların canlı konser için harcadıkları paralar geri gelecek mi? Dahası, her yıl gördüğümüz büyüme tekrardan başlayacak mı? Ve bununla bağlantılı olarak, Live Nation'ın - ve diğer tüm daha küçük çaptaki oyuncuların - potansiyel olarak yeni tüketicilerden yararlanmak için hangi yeni harcamaları yapması gerekecek?

Bariz Cevaplar

Mulligan'ın blog yazısından bir hafta sonra, dünya çapında sektör odaklı denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sunan kuruluş PWC, Küresel Eğlence ve Medyaya Bakış raporundaki güncellemesini yayınlayarak yukarıdaki soruları yanıtlamak için potansiyel bir yol bulmamızı sağladı.

İlk olarak kötü haber: 2020'de genel eğlence ve medya gelirlerinde 2019'a kıyasla %5,6'lık bir düşüş olacak. PWC basın bülteni, bunun araştırmanın 21 yıllık tarihindeki en keskin düşüş olduğundan bahsediyor. IQ Mag, canlı performans gelirleri 2019'da yaklaşık 29 milyar dolarken 2020'de 10,4 milyar dolara düşeceğini belirledi. Kaydedilmiş müzikler canlı performans endüstrisinin tamamından daha değerli olacak; müzik dinleme platformu sektöründeki sürekli büyümenin de yardımıyla pazar payı bu yıl 30,4 milyar dolara yükselecek. Bu, canlı müziğe harcanmayan paranın bir kısmının nereye gittiğini hemen gösteriyor: müzik dinleme platformu abonelikleri.

Normalde canlı konserler için harcanan paranın başka bir belirgin hedefi, canlı yayınlar ve doğrudan hayranlardan bağış yoluyla gelir elde etme planları olacak. Tim Westergren, Music Ally'a "kısa süre önce yalnızca 300 izleyiciye performans vererek 10.000 dolar gelir elde eden" bir sanatçıdan bahsetti. Benzer şekilde sanatçılar artık bu alandaki sayısız diğer platform bir yana, Patreon'daki müzisyenlerin büyümesiden etkilenerek abonelik sistemindeki fırsatları araştırıyor.

Oyunlardaki Fırsatlar

Bu muhtemelen iki yönlü. Bir yanda Travis Scott'un Fortnite'ta performans sergilemesi ve Monstercat ile ortak olan ve sanal konserler veren Roblox örnekleri var. Öte yandan, sanatçıların oyun sektörüne özellikle de e-spor sektörüne katılımı var. Yatırımcıların - ve Twitch izleyicilerinin vb. - yaptığı harcamalar ve PWC raporunda video oyun sektörü için öngörülen %9 ila %15 arasındaki büyüme göz önüne alındığında müzik endüstrisi için canlı etkinliklere harcanmayan paranın bir kısmını oyun kanallarından kazanması için önemli bir fırsat var.

Diğer Fırsatlar: VR (Sanal Gerçeklik)

Sanal gerçekliğin kitlesel olarak benimsenmesi artık alışıldık bir durum olmak üzere mi? Yeni duyurulan Oculus Quest 2 ile bu durum gerçekleşebilir. Dahası, PWC raporuna göre VR, pandemiyle beraber önümüzdeki beş yılda en iyi performans gösteren mecra olacak.

Bu tablo, Wave ve MelodyVR gibiler için parlak bir gelecek ve sanatçılar için henüz büyümeye başlayan bu alana girme fırsatı sunuyor. Örneğin Tom Grennan, MelodyVR’ın 2 Ekim’deki etkinlik serisine katılan ilk sanatçı oldu. Ve Tidal, bir dizi üç boyutlu konser vermek için Oculus'la bir araya geldi. Tüketilecek daha çok şey olacağından ve VR ekipmanları tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamayı sürdürdükçe içeriğe olan talep de artacaktır. Ve sosyal platformlar gerçeklikler arası deneyime yöneldiğinden ve en azından artırılmış gerçeklik perspektifinden bakıldığında bu içeriğin oluşturulması daha kolay olacaktır. eMarketer'da yakın zamanda yayımlanan bir makalede belirtildiği gibi, Snapchat'te arttırılmış gerçeklik deneyimleri her yönüyle gündeme gelmiş durumda. Sanatçılar, müzik videolarının hayranlarıyla interaktif olarak buluşma imkanı sağlayan bir uzantısı olarak artırılmış gerçeklikten yararlanarak bundan fayda sağlayan başlıca topluluk oldu.

Normalleşme

Genel olarak PWC, canlı müzik gelirlerinin 2023'te 2019 seviyelerine döneceğini tahmin ediyor. Bu analiz, kısa süre önce Goldman Sachs'ten Lisa Yang'ın küresel konser sektörünün bu yıl değerinin yaklaşık %75'ini kaybetmesine karşın 2022'ye kadar iyileşeceğini söylediği analiziyle örtüşüyor gibi görünüyor. Bununla birlikte tüketici alışkanlıklarının kalıcı olarak değişmiş olabileceğini ve durgunluğun insanları zorlu seçimler yapmak zorunda bırakma ihtimalini de not etmek önemli: İnsanlar "Konser mi yoksa dışarıda yemek mi?", "Festivalde eğlenmek mi yoksa tatil mi?" gibi ikilemli sorularla eskisinden daha fazla meşgul olabilir.

#Arşiv çalma listemizi Spotify'da takip edin.

Sonraki yazýyý yükle
Yükleniyor...
Yükleniyor...